Veelgestelde vragen

Online bestellen bij Vijgeblad is heel gemakkelijk en snel. Kom je tijdens het surfen een leuk lingeriesetje of een toffe beha tegen, maar heb je geen tijd om naar een Vijgeblad winkel te gaan? Geen probleem, bestel gewoon online! Wie weet kan je de volgende dag al genieten van jouw aankoop!

Over retours

  • Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

    Retourvoorwaarden Vijgeblad.be

    • Je hebt 14 dagen om te laten weten dat je wil retourneren. Vanaf wanneer je hebt aangegeven dat je het artikel wil retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.
    • Het artikel is, indien mogelijk, in de originele verpakking. Het artikel mag niet gedragen of gewassen zijn. Het label/kaartje moet er nog aan zitten.

    Deze artikelen kun je niet kunt retourneren:

    • Digitale lingeriebonnen
    • Fysieke lingeriebonnen, waardebonnen en tegoedbonnen
    • Panty’s waarvan de verpakking geopend is

    Is het artikel beschadigd en heb je het binnen de afgelopen 14 dagen ontvangen, dan kun je het retourneren of vervangen.

  • Mag ik mijn artikel(en) ruilen?

    Je mag binnen 14 dagen je artikel ruilen voor een nieuw exemplaar als het niet het juiste artikel is of beschadigd is.* De volgende artikelen kan je niet ruilen:

    • Fysieke lingeriebonnen en waardebonnen
    • Panty’s waarvan de verpakking geopend is

    * Als het niet mogelijk is om een beschadigd, verkeerd of onvolledig artikel te vervangen, dan wordt je geretourneerd artikel automatisch terugbetaald.

  • Hoe stuur ik mijn artikel(en) terug?

    • In jouw verzenddoos zit een retourformulier. Geef op het retourformulier aan welke artikelen je wenst terug te sturen.
    • Verpak het artikel in de originele verzenddoos die je kreeg. Leg het ingevulde retourformulier samen met de artikelen die je wenst terug te sturen in de verzenddoos. Kleef de doos goed dicht zodat de artikelen niet verloren kunnen gaan.
    • Verstuur je pakket. Je kan jouw pakket verzenden via een postkantoor of postpunt. De verzendkosten draag je zelf. Zodra we jouw pakket ontvangen hebben, verwerken wij jouw retour en sturen wij je een retourbevestiging via e-mail.

    Retourformulier.pdf

  • Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?

    Een artikel dat je wil retourneren kun je, nadat je het retour gemeld heb:

    • op eigen kosten terugzenden via het postkantoor. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar de verzendbevestiging totdat je bericht krijgt dat de retourzending goed door ons ontvangen is.
  • Moet ik betalen bij retourneren?

    Je kunt artikelen gekocht op Vijgeblad.be kosteloos retourneren in een Vijgeblad winkel in je buurt. Als je iets terugstuurt per post betaal je zelf de kosten voor het retourneren.

  • Hoe retourneer ik gratis een artikel in een Vijgeblad winkel?

    Ga langs in één van onze winkels met de factuur en het artikel in de originele verpakking. Je kan daar je aankoop omruilen voor iets anders of je ontvangt het aankoopbedrag terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel betaald hebt.

  • Moet ik betalen bij ruilen?

    Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het vervangen van Vijgeblad.be artikelen. De factuur van je oorspronkelijke bestelling is leidend.

    Ben je van gedacht veranderd of heb je de maat verkeerd ingeschat dan zijn bij het retour sturen de verzendkosten voor het terugsturen voor je eigen rekening.

    Als wij een fout gemaakt hebben dan nemen wij natuurlijk de kosten van het retourneren en opnieuw verzenden voor onze rekening.

  • Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

    Als je een retourmelding wilt annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen de retour annuleren zodat je het artikel kunt houden.

  • Wat als ik na de retourzending geen bevestiging van ontvangst heb gekregen?

    We streven ernaar om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Als je 14 dagen nadat je het artikel retour hebt gestuurd geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

  • Kan ik het vervangend artikel op een ander adres ontvangen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het artikel wordt gestuurd naar het adres dat je hebt vermeld in je oorspronkelijke bestelling.

  • Hoe snel ontvang ik het nieuwe artikel?

    Je ontvangt een vervangend artikel ten vroegste binnen drie werkdagen.

    We versturen het nieuwe exemplaar zodra we je retourzending hebben ontvangen. Artikelen die op voorraad zijn, kunnen we meteen versturen. Binnen drie werkdagen ontvang je dan het nieuwe exemplaar. Artikelen die we niet in voorraad meer hebben zijn iets langer onderweg. We laten je per e-mailbericht weten hoe lang het zal duren.

    Net als bij een gewone bestelling laten wij je via e-mail weten wanneer we het nieuwe artikel verzenden en kun je die verzending volgen in jouw account.

  • Hoelang duurt het voordat een artikel retour verwerkt is?

    Als je retourneert via Bpost, heeft je retouretiket direct een traceercode waarmee je de retour kunt volgen.

    Wanneer wij je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging. Als je 5 werkdagen nadat je het artikel retour gestuurd hebt nog geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

    Het hangt af van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van je koop te willen afzien, betalen we je terug, tenzij je het artikel nog niet retour hebt gestuurd. Hebben we je artikel eerder ontvangen? Dan betalen we eerder terug. De terugstort termijnen zijn dan:

    • Maestro of Bancontact/Mister Cash: binnen vijf werkdagen
    • Creditcard: binnen vijf werkdagen
    • Bonnen: heb je gedeeltelijk betaald met een lingeriebon of een waardebon dan krijg je voor de ingewisselde waarde een nieuwe waardebon terug. De rest van het bedrag krijg je teruggestort binnen bovengenoemde tijd op de rekening waarmee je betaald hebt.

    Wanneer we je geretourneerde artikel ontvangen en verwerkt hebben, laten we je dit per e-mail weten.

Terug naar overzicht