Veelgestelde vragen

Online bestellen bij Vijgeblad is heel gemakkelijk en snel. Kom je tijdens het surfen een leuk lingeriesetje of een toffe beha tegen, maar heb je geen tijd om naar een Vijgeblad winkel te gaan? Geen probleem, bestel gewoon online! Wie weet kan je de volgende dag al genieten van jouw aankoop!

Over bestellen

  • Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig in de Vijgeblad webshop?

    Ja. Door gebruik te maken van de modernste SSL-versleuteling garanderen wij een optimale bescherming van jouw persoonsgegevens. Daarnaast lopen alle verrichtingen via onze externe partner MultiSafepay, een van de pioniers op het gebied van veilig online betalen. Niemand, ook Vijgeblad niet, krijgt jouw kaartnummer te zien.

  • Is er een bepaald minimum aankoopbedrag vereist?

    Neen.

  • Hoe bepaal ik mijn maat?

    Op elke artikelpagina vind je een matentabel met uitleg hoe je best je eigen maat bepaalt. Blijkt de beha achteraf toch niet goed te zitten? Geen probleem, je kan omruilen (mits beschikbare voorraad) of retourneren.

    Heb je de laatste 6 maanden een beha gekocht die goed past, kijk dan welke maat het is. Opgelet, bij Vijgeblad werken we met Europese maten (EU).

    Is er een Vijgeblad winkel in de buurt? Stap dan eens binnen om vrijblijvend je maat te laten bepalen door onze ervaren lingerie stylistes.

  • Heb ik een account nodig om te bestellen?

    Neen. Je hoeft je niet te registeren om een online bestelling te plaatsen. 

    We hebben dan wel nog altijd jouw e-mailadres, telefoonnummer, verzend- en factuuradres nodig om je bestelling te kunnen verwerken. Deze gegevens zullen nadien niet bewaard worden. Bij een volgende bestelling, moet je dit formulier dus altijd opnieuw invullen.

    Voordelen account?

    • Je persoonlijke gegevens worden op een veilige manier bewaard.
    • De volgende keer gaat bestellen veel sneller, want het volstaat het om je e-mailadres en paswoord in te geven.
    • Je kan meerdere verzendadressen ingeven.
    • Je kan ook je openstaande bestellingen opvolgen.
    • En je kan gemakkelijk een bestelling opnieuw plaatsen.
  • Hoe maak ik als nieuwe klant een account aan?

    Je kan een account aanmaken op 2 manieren:

    Om je bestelling correct te kunnen verwerken hebben we een aantal persoonlijke gegevens nodig. Deze gegevens worden alleen door Vijgeblad gebruikt en niet doorgegeven aan derden. Je hoeft ze maar één keer in te vullen. Wil je later nog eens bestellen, dan hoef je alleen jouw e-mailadres en paswoord in te geven.

    Vóór het bestellen:

    1. Bovenaan onze website klik je rechtsboven in de zwarte balk op “Inloggen”. Waarna je jezelf kunt registreren als nieuwe klant door net onder “Login” op de link “Registreer je hier” te klikken.
    2. Op de volgende pagina geef je dan jouw naam, geboortedatum, e-mailadres en een paswoord in.
    3. Daarna klik je terug rechtsboven in de zwarte balk op “Inloggen” en log je in met jouw nieuw e-mailadres en paswoord.
    4. Vul op jouw accountpagina je standaard factuuradres en leveringsadres in door op 'adres bewerken' te klikken.

    Na het bestellen:

    1. Nadat je afgerekend hebt en de betaling uitgevoerd hebt op de beveiligde pagina van onze betalingsprovider MultiSafepay krijg je een bedankingsscherm. 
    2. Om een account aan te maken klik je dan op de groene knop “Account aanmaken”.
    3. Op de volgende pagina kun je dan een paswoord kiezen.
    4. Je hoeft je verzendadres en factuuradres dan niet meer in te geven.
    5. Daarna klik je rechtsboven in de zwarte balk van onze website op “Inloggen” en geef je jouw e-mailadres en paswoord in om naar je accountpagina te gaan.
  • Hoe plaats ik een online bestelling?

    Maak jouw keuze uit de collectie

    Om jouw zoektocht zo aangenaam en efficiënt mogelijk te maken, raden we je aan om op de collectiepagina’s gebruik te maken van onze filters. Voor lingerie kan je in het hoofdmenu bovenaan of in de linkerkolom in de eerste plaats kiezen voor bh’s, slips of een merk. Daarna kan je jouw keuze verfijnen met de filters aan de bovenkant van de pagina. In het voorbeeld doorlopen we het bestelproces van een bh. Voor slips en accessoires is dit gelijklopend.

    Productpagina

    Als je doorklikt op een beha, kom je op de artikelpagina terecht. Op deze pagina vind je extra foto’s en informatie over deze beha. Als je beslist om de bh aan te kopen, kies je eerst de gewenste kleur, jouw omtrekmaat en cupmaat, daarna klik je op de knop “Aan winkeltas toevoegen”.

    Kleuren en maten die momenteel niet in voorraad zijn staan grijs en doorstreept. Die kan je op dit moment niet direct online kopen. Als je op een maat die niet in voorraad is klikt verandert de bestelknop in een knop om informatie aan te vragen. Je kunt via een bericht vragen om op de hoogte gebracht te worden als het product terug in voorraad is of om een nabestelling te plaatsen.

    Als je een kleur en maat geselecteerd hebt kun je onder de bestelknop zien in welke winkels jouw gekozen maat op dat moment beschikbaar is. De winkelvoorraad wordt in real-time getoond.

    Winkeltas

    Als je een artikel in je winkeltas plaatst verschijnt er rechtsboven een melding dat het artikel aan je winkeltas toegevoegd is. Het door jou gekozen product bevindt zich nu in je winkeltas. Op het winkeltas icoontje rechtsboven in de grijze balk staat er nu een rood bolletje met het aantal producten in je winkeltas.

    Je kunt de korte inhoud van je winkeltas bekijken en aanpassen door op het winkeltas icoontje rechtsboven te klikken. Hier kun je het aantal producten aanpassen of het artikel verwijderen uit de winkeltas.

    Je kunt ook doorklikken naar de kassa om af te rekenen of naar de winkeltaspagina om je bestelling in detail te bekijken en aan te passen.

    Wil je weten wat de verzendkosten zullen zijn? Kies dan op de winkeltaspagina jouw land, tik je postcode in en kies een verzendmethode.

    Als je een Vijgeblad lingeriebon, een waardebon of een online actiecode hebt kun je die op de winkeltaspagina ingeven en verrekenen door na ingave van de code op “Code toepassen” te klikken.

    Kassa/afrekenen

    Ben je een bestaande klant op de webshop en heb je eerder je gegevens bewaard? Log dan eerst in via “Inloggen” in de zwarte balk bovenaan en vul je e-mailadres en paswoord in.

    Ben je klaar om het bestelproces te starten? Klik dan op de winkeltaspagina op de groene knop “Doorgaan naar kassa”.

    Het bestelproces bestaat uit 2 stappen:

    1. Verzending
    2. Controleer en betaal

    1. Verzending: bezorgadres

    Hier vul je jouw contactinformatie in zodat we je kunnen informeren over jouw bestelling. Geef je e-mailadres, telefoonnummer en bezorgadres in. Je kunt ook jouw firmanaam en BTW-nummer ingeven als je een factuur voor je bedrijf wenst.

    1. Verzending: verzendmethode kiezen

    Hier kies je de gewenste verzendmethode. Wens je meer informatie over de verschillende leveringsmethodes, neem dan een kijkje op de pagina over verzenden.

    2. Controleer en betaal: Betaalmethode

    Hier vragen we je om een betaalmethode de selecteren. Heb je graag meer info over elke betaalwijze? Surf naar de pagina Online betalen

    Als je facturatieadres hetzelfde is hoef je niet opnieuw jouw adres in te tikken. Anders klik je het vinkje uit en geef je het facturatieadres in.

    Vink aan dat je akkoord gaat met de verkoopsvoorwaarden en klik op de groene knop “Plaats bestelling”.

    2. Controleer en betaal: Betalen & bedankbericht

    Naargelang de gekozen betaalmethode zal je doorgestuurd worden naar een beveiligde pagina van onze online betalingprovider MultiSafepay om de betaling uit te voeren. Alle informatie in verband met online betalen, vind je op de pagina Online betalen.

    Als je betaling correct is uitgevoerd, word je teruggestuurd naar onze website en krijg een bedankbericht.

    Zit je bh toch niet goed? Geen probleem, je kan altijd omruilen of retourneren.

  • Hoe weet ik of Vijgeblad mijn bestelling goed ontvangen heeft?

    Als je bestelling goed geregistreerd werd dan ontvang je direct na de bestelling een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij de bestelling.

    Heb je geen mailtje ontvangen? Controleer dan eerst je spamfolder of prullenmand van je mailbox. Vind je de bevestigingsmail daar terug, controleer je spam-filter-instellingen en pas ze aan zodat toekomstige berichten niet verloren gaan.

    Heb je geen bericht ontvangen contacteer dan onze klantendienst via het contactformulier of op het nummer +32 (0)9 33 55 003 (van dinsdag tot zaterdag van 9u30 tot 12u en van 13u30 tot 18u)

  • Kan ik mijn bestelling in de webshop online annuleren?

    Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle stappen van het bestelproces doorlopen hebt en een orderbevestiging ontvangen hebt via e-mail. Wens je ze nadien toch te annuleren, dan kan je dat niet zelf. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice zodat wij jouw bestelling kunnen annuleren.

Over online betalen

  • Is mijn betaling veilig?

    Betalen op Vijgeblad.be is gegarandeerd 100% veilig.

    Voor veilige online betalingen werken we samen met MultiSafepay, een van de pioniers op gebied van online betalen. MultiSafepay garandeert je een 100% veilige afhandeling.

    Nadat je de 2 stappen van het bestelproces doorlopen hebt en op “Naar afrekenen” klikt, word je doorverwezen naar een beveiligde https pagina van MultiSafepay. De transactie gebeurt altijd via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen jou en MultiSafepay. Noch Vijgeblad noch iemand anders krijgt jouw kaartnummer of andere informatie te zien.

    MultiSafepay controleert de geldigheid van je kaart, kaartnummer en toegangsrechten van je kredietkaart en laat Vijgeblad weten wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden.

    Online betalen is ook heel eenvoudig. Lukt het toch niet? Contacteer dan de klantendienst.

  • Hoe kan ik online betalen?

    De betaling voor elke online bestelling - ongeacht de leveringsmethode - gebeurt vooraf. Ook bij afhaling van het pakket in een Vijgeblad winkel dient de online bestelling op voorhand betaald te worden. Nadat wij de betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verwerkt en verstuurd of klaargelegd voor ophaling in één van onze winkels.

    Met deze betaalmiddelen kun je op Vijgeblad.be 100% veilig betalen:

    BetaalwijzeBetaalkosten
    Bancontact/Mister Cash Gratis
    Creditcard (VISA & Mastercard) Gratis
    PC Banking (KBC Online/Belfius/ING Homepay) Gratis
    PayPal Gratis
    Vijgeblad lingeriebon of waardebon Gratis
    IDEAL (voor klanten uit Nederland) Gratis

     

    Betaling met je Bancontact of Maestro debetkaart

    Bancontact en Maestro logo

    Je kan eenvoudig betalen via Bancontact en Mister Cash. Deze betaaloptie is gratis. De betaling gebeurt onmiddellijk. Je kan kiezen om je betaling uit te voeren met je Bancontactkaart (met een kaartlezer) of via de Bancontact-app.

     

    Betaling met kredietkaart: Visa of MasterCard

    Mastercard & Visa logo

    Je kan direct en eenvoudig betalen per kredietkaart. Deze betaaloptie is gratis. Wij aanvaarden Eurocard/Mastercard en Visa. Als je met kredietkaart betaalt dan wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Zo gaan we na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon.

    De verificatiecode bij Visa of MasterCard, vind je op de keerzijde van je kaart. Daar staat, in het veld van je handtekening, een code met 3 cijfers. Ofwel na je volledige rekeningnummer, ofwel na de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

     

    Betaling rechtstreeks via KBC online, Belfius online of ING online

    KBC logo    Belfius logo    ING logo

    Als je een rekening hebt bij KBC, Belfius of ING dan kan je rechtstreeks via online banking jouw bestelling betalen. Als je voor deze betaalmethode kiest dan zal je onmiddellijk doorverwezen worden naar de vertrouwde en veilige betaalomgeving van jouw bank om de betaling uit te voeren. Deze betaaloptie is gratis.

     

    Betaling met PayPal

    PayPal logo

    Als je een PayPal account hebt kan je deze betaalmethode gebruiken. Hiervoor heb je geen kaartlezer nodig. Met je bij PayPal geregistreerde e-mailadres en wachtwoord kan je de betaling snel en gemakkelijk uitvoeren. Deze betaaloptie is gratis.

     

    Betaling met een Vijgeblad lingeriebon of waardebon

    Je kunt je betaling gedeeltelijk of volledig met een fysieke Vijgeblad lingeriebon of waardebon uitvoeren.

    Ben je in het bezit van een geldige Vijgeblad lingeriebon of waardebon, dan voeg je het bonnummer en het controlenummer toe onderaan in de Winkeltas bij “Een lingeriebon, waardebon of actiecode toepassen”. Het bedrag op de bon wordt dan in mindering gebracht van het te betalen totaalbedrag. Betalen met een Vijgeblad bon is gratis.

    • Lingeriebon: om een lingeriebon toe te passen tik je in het eerste veld “code” de 6 cijfers in die op het etiket tussen de rechte haakjes staan. In het volgende veld “pin” tik je de 8 tekens van het controlecijfer op het etiket in en klik je op “korting doorvoeren”.
    • Waardebon: om een waardebon toe te passen tik je in het veld “code” de 6-cijferige code tussen de haakjes in. In het tweede veld “pin” tik je de 8 tekens tussen de haakjes van de checksum code en klik je op “code toepassen”.

    Is het bedrag van je bon groter dan je aankoopbedrag. Dan betaal je niets en voegen we een nieuwe waardbon met het resterende bedrag aan je pakket toe.

    Betaling met iDEAL

    iDEAL logo

    Heb je een Nederlandse debetkaart, dan kies je best voor IDEAL. Kies je bank in het keuzemenu. Als je nadien onderaan op 'Naar betalen' klikt, word je doorverwezen naar een specifieke pagina voor jouw bank en kaarttype. Deze betaaloptie is gratis.

  • Wat moet ik doen als mijn betaling wordt geweigerd?

    Indien jouw betaling wordt geweigerd, raden wij je aan om het nog een keer te proberen. Je kan ook een andere betaalmethode kiezen. Blijft het probleem zich voordoen, dan kun je best contact opnemen met je bank of onze klantendienst.

  • Wanneer word ik terugbetaald?

    Zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben betalen we je terug. Je krijgt dan een e-mail ter bevestiging. Meestal binnen vijf werkdagen nadat je geretourneerd hebt.

    We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf betaald hebt.

    Heb je helemaal of gedeeltelijk betaald met een Vijgeblad lingeriebon of waardebon? Dan bezorgen we je een nieuwe waardebon ter waarde van het per bon ingewisselde bedrag.

  • Hoe werkt het als ik iets geruild heb en moet bijbetalen?

    Als je een goedkoper artikel inruilt voor een duurder product dan moet je natuurlijk bijbetalen. We sturen je daarvoor een mail met een link naar de betaalpagina waar je het bedrag dat je moet bijbetalen kan overmaken. Zodra de artikelen die je wilt ruilen en je bijbetaling binnen zijn, verzenden we ten laatste de volgende werkdag je nieuwe producten.

  • Hoe betaal ik met een actiecode?

    Voor online acties en kortingen werken we met actiecodes. In de winkeltas voeg je een actiecode toe. Als de actiecode van toepassing is, wordt deze verrekend op je totaalbedrag in de winkeltas.

    Waar geef ik een actiecode in?

    1. In de winkeltas
    Klik eerst op je winkeltas in de rechterbovenhoek van onze website. Klik op dan onder de groene knop op ‘Bekijk en bewerk winkeltas’ om naar de winkeltaspagina te gaan. Op de winkeltaspagina klik je in het grijze vlak, net boven de groene knop op ‘Lingeriebon, waardebon of actiecode toepassen’. In het veld daaronder geef je de actiecode in en nadien klik je op ‘Code toepassen’. De verrekening wordt meteen toegepast in je winkeltas.

    2. Bij het afrekenen
    Klik tijdens de tweede stap van de afrekenproces onder de lijst met betaalmethodes op ‘Lingeriebon, waardebon of actiecode toepassen’. In het veld daaronder geef je de actiecode in en nadien klik je op ‘Code toepassen’. De verrekening wordt meteen toegepast in je winkeltas.

  • Hoe kan ik als bedrijf een factuur ontvangen?

    Er wordt altijd een factuur afgeprint en in de doos gestoken ook als je geen bedrijf bent. Je ontvangt de factuur dus bij levering. Wens je dat het BTW-nummer van je bedrijf vermeld staat op je factuur, vergeet dan zeker niet bij “Factuurgegevens” je bedrijfsnaam en BTW-nummer te vermelden.

Over verzenden

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Alle artikels die we via onze webshop aanbieden zijn in voorraad in onze winkels. Alle bestellingen worden indien mogelijk nog dezelfde dag verstuurd, zo niet de eerstvolgende werkdag.

    De levertijd kan verschillen naargelang:

    • in welke winkel het artikel in stock is en of de bestelling moet samengesteld worden met artikels uit verschillende winkels
    • op welke dag en welk uur je een bestelling plaatst

    Hieronder een indicatieve levertijd in België voor de meest voorkomende situaties:

     

    Besteldag: Verzending: Levering vanaf:
    Maandag Dinsdag Woensdag
    Dinsdag Dinsdag of woensdag Woensdag
    Woensdag Woensdag of donderdag Donderdag
    Donderdag Donderdag of vrijdag Vrijdag
    Vrijdag Vrijdag of zaterdag Maandag
    Zaterdag Dinsdag Woensdag
    Zondag Dinsdag Woensdag

     

    Als je kiest voor ophaling in een Vijgeblad winkel kan je in sommige gevallen nog dezelfde dag al je bestelling ophalen. Je krijgt een mailtje als je bestelling klaar ligt in de winkel die je gekozen hebt.

  • Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?

    We houden je graag op de hoogte via e-mail.

    • Je ontvangt een orderbevestiging als je bestelling correct is geregistreerd.
    • Je ontvangt een verzendbevestiging als je bestelling verstuurd is.

    Je kunt je bestelling ook volgen via jouw account. Daarvoor moet je ingelogd zijn met het e-mailadres en paswoord dat je eerder opgaf. In ‘Mijn account’ zie je onder ‘Mijn bestellingen’ de details van je openstaande en recente orders.

    Bestelstatus ‘Bezig met verwerken’

    • Vijgeblad maakt je bestelling klaar

    Bestelstatus blijft ‘Bezig met verwerken’, ook al is de verwachte leverdatum overschreden.

    • Je ontvangt een e-mailbericht met een nieuwe leverdatum.
    • Als je niet kan of wil wachten, kun je kosteloos annuleren.

    Bestelstatus ‘Verzonden’

    • Je bestelling is overgedragen aan de verzendfirma en is op weg.
  • Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

    Thuis, op je werk of op een ander adres

    Standaard is je factuuradres hetzelfde als je bezorgadres. Maar natuurlijk kan je ook je bestelling laten bezorgen op je werk, bij vrienden of bij familie. Geef dan in de eerste stap van het bestelproces het adres van je werk, vriend(in) of familie in. In de tweede stap van het bestelproces kies je de betaalmethode en vink je daaronder “Factuur- en verzendadres zijn hetzelfde” uit. Vul dan je eigen factuuradres in. We zorgen er dan voor dat je bestelling op het juiste bezorgadres terecht komt.

    Bij een afhaalpunt

    Laat je bestelling  bezorgen in een Vijgeblad winkel, in een Bpost kantoor of een Bpost pakketautomaat in jou buurt. Kies in het eerste venster van het bestelproces bij verzendmethodes “BPost pakketautomaat of afhaalpunt” en klik op “Selecteer een servicepunt”. Geef een gemeente of postcode in en selecteer een afhaalpunt of pakketautomaat. We zorgen er dan voor dat je bestelling op het afhaalpunt van je keuze bezorgd wordt.

    Na het invullen van je adresgegevens zie je uit welke opties je kunt kiezen. Hieronder vind je ze op een rijtje:

    Bezorgservice Voorwaarden Bezorgmoment Kosten
    Ophaling in een Vijgeblad winkel Geen voorwaarden Dinsdag tot zaterdag Gratis
    Thuis of op het werk. Geen voorwaarden Maandag tot vrijdag Gratis vanaf €50
    Afhalen bij een Bpost kantoor of pakketautomaat Geen voorwaarden Maandag tot zaterdag Gratis vanaf €50

  • Kan ik zelf kiezen wanneer mijn pakket geleverd wordt?

    Het is helaas nog niet mogelijk om de bezorgtijd van je levering zelf te bepalen. Maar als je liever hebt dat we jouw bestelling niet direct opsturen contacteer dan de klantendienst.

  • Wat als ik niet thuis was op het moment van de levering?

    België en Luxemburg (Bpost)

    Als je niet thuis was op het moment van de levering, ligt er een briefje van de postbode in je brievenbus. Je kan dan je zending alsnog ontvangen op 2 manieren:

    • Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen in het postkantoor of postpunt dat vermeld staat op het briefje.
    • Je kan een tweede leveringspoging aanvragen. Dit doe je via de klantendienst van Bpost op het nummer 02 201 23 45.
  • Haal je liever je bestelling af in een Vijgeblad winkel?

    • Je krijgt een mail als je pakket klaar ligt in de door jouw gekozen winkel.
    • Bij het ophalen van je pakketje wordt je identiteitskaart gevraagd. Je pakketje kan natuurlijk ook door iemand anders worden opgehaald. De gegevens van zijn of haar identiteitskaart worden dan genoteerd.
    • Als het pakket niet binnen 14 dagen wordt opgehaald dan worden de artikelen terug in de winkelvoorraad opgenomen. Voor die tijd ontvang je twee keer een herinnering per e-mail.

    Alle Vijgeblad winkels

  • Laat je je bestelling bij een Bpost pakketautomaat bezorgen?

    • Je krijgt een mail als je pakket klaarligt op het afhaalpunt.
    • Als het pakket niet binnen 14 dagen wordt opgehaald dan wordt het automatisch teruggestuurd. Voor die tijd ontvang je twee keer een herinnering per e-mail.
  • Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen. Wat nu?

    Wellicht is de verzendbevestiging tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Controleer je spam-filter-instellingen en pas deze indien nodig aan.

    Mocht je toch nog problemen ondervinden, dan kan je onze klantendienst contacteren via het contactformulier of op het nummer +32 (0)9 3355003 (van dinsdag tot zaterdag van 9u30-12u / 13u30-18u).

Over retours

  • Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

    Retourvoorwaarden Vijgeblad.be

    • Je hebt 14 dagen om te laten weten dat je wil retourneren. Vanaf wanneer je hebt aangegeven dat je het artikel wil retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.
    • Het artikel is, indien mogelijk, in de originele verpakking. Het artikel mag niet gedragen of gewassen zijn. Het label/kaartje moet er nog aan zitten.

    Deze artikelen kun je niet kunt retourneren:

    • Digitale lingeriebonnen
    • Fysieke lingeriebonnen, waardebonnen en tegoedbonnen
    • Panty’s waarvan de verpakking geopend is

    Is het artikel beschadigd en heb je het binnen de afgelopen 14 dagen ontvangen, dan kun je het retourneren of vervangen.

  • Mag ik mijn artikel(en) ruilen?

    Je mag binnen 14 dagen je artikel ruilen voor een nieuw exemplaar als het niet het juiste artikel is of beschadigd is.* De volgende artikelen kan je niet ruilen:

    • Fysieke lingeriebonnen en waardebonnen
    • Panty’s waarvan de verpakking geopend is

    * Als het niet mogelijk is om een beschadigd, verkeerd of onvolledig artikel te vervangen, dan wordt je geretourneerd artikel automatisch terugbetaald.

  • Hoe stuur ik mijn artikel(en) terug?

    • In jouw verzenddoos zit een retourformulier. Geef op het retourformulier aan welke artikelen je wenst terug te sturen.
    • Verpak het artikel in de originele verzenddoos die je kreeg. Leg het ingevulde retourformulier samen met de artikelen die je wenst terug te sturen in de verzenddoos. Kleef de doos goed dicht zodat de artikelen niet verloren kunnen gaan.
    • Verstuur je pakket. Je kan jouw pakket verzenden via een postkantoor of postpunt. De verzendkosten draag je zelf. Zodra we jouw pakket ontvangen hebben, verwerken wij jouw retour en sturen wij je een retourbevestiging via e-mail.

    Retourformulier.pdf

  • Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?

    Een artikel dat je wil retourneren kun je, nadat je het retour gemeld heb:

    • op eigen kosten terugzenden via het postkantoor. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar de verzendbevestiging totdat je bericht krijgt dat de retourzending goed door ons ontvangen is.
  • Moet ik betalen bij retourneren?

    Je kunt artikelen gekocht op Vijgeblad.be kosteloos retourneren in een Vijgeblad winkel in je buurt. Als je iets terugstuurt per post betaal je zelf de kosten voor het retourneren.

  • Hoe retourneer ik gratis een artikel in een Vijgeblad winkel?

    Ga langs in één van onze winkels met de factuur en het artikel in de originele verpakking. Je kan daar je aankoop omruilen voor iets anders of je ontvangt het aankoopbedrag terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel betaald hebt.

  • Moet ik betalen bij ruilen?

    Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het vervangen van Vijgeblad.be artikelen. De factuur van je oorspronkelijke bestelling is leidend.

    Ben je van gedacht veranderd of heb je de maat verkeerd ingeschat dan zijn bij het retour sturen de verzendkosten voor het terugsturen voor je eigen rekening.

    Als wij een fout gemaakt hebben dan nemen wij natuurlijk de kosten van het retourneren en opnieuw verzenden voor onze rekening.

  • Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

    Als je een retourmelding wilt annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen de retour annuleren zodat je het artikel kunt houden.

  • Wat als ik na de retourzending geen bevestiging van ontvangst heb gekregen?

    We streven ernaar om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Als je 14 dagen nadat je het artikel retour hebt gestuurd geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

  • Kan ik het vervangend artikel op een ander adres ontvangen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het artikel wordt gestuurd naar het adres dat je hebt vermeld in je oorspronkelijke bestelling.

  • Hoe snel ontvang ik het nieuwe artikel?

    Je ontvangt een vervangend artikel ten vroegste binnen drie werkdagen.

    We versturen het nieuwe exemplaar zodra we je retourzending hebben ontvangen. Artikelen die op voorraad zijn, kunnen we meteen versturen. Binnen drie werkdagen ontvang je dan het nieuwe exemplaar. Artikelen die we niet in voorraad meer hebben zijn iets langer onderweg. We laten je per e-mailbericht weten hoe lang het zal duren.

    Net als bij een gewone bestelling laten wij je via e-mail weten wanneer we het nieuwe artikel verzenden en kun je die verzending volgen in jouw account.

  • Hoelang duurt het voordat een artikel retour verwerkt is?

    Als je retourneert via Bpost, heeft je retouretiket direct een traceercode waarmee je de retour kunt volgen.

    Wanneer wij je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging. Als je 5 werkdagen nadat je het artikel retour gestuurd hebt nog geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

    Het hangt af van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van je koop te willen afzien, betalen we je terug, tenzij je het artikel nog niet retour hebt gestuurd. Hebben we je artikel eerder ontvangen? Dan betalen we eerder terug. De terugstort termijnen zijn dan:

    • Maestro of Bancontact/Mister Cash: binnen vijf werkdagen
    • Creditcard: binnen vijf werkdagen
    • Bonnen: heb je gedeeltelijk betaald met een lingeriebon of een waardebon dan krijg je voor de ingewisselde waarde een nieuwe waardebon terug. De rest van het bedrag krijg je teruggestort binnen bovengenoemde tijd op de rekening waarmee je betaald hebt.

    Wanneer we je geretourneerde artikel ontvangen en verwerkt hebben, laten we je dit per e-mail weten.