Veelgestelde vragen

Online bestellen bij Vijgeblad is heel gemakkelijk en snel. Kom je tijdens het surfen een leuk lingeriesetje of een toffe beha tegen, maar heb je geen tijd om naar een Vijgeblad winkel te gaan? Geen probleem, bestel gewoon online! Wie weet kan je de volgende dag al genieten van jouw aankoop!

Over verzenden

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Alle artikels die we via onze webshop aanbieden zijn in voorraad in onze winkels. Alle bestellingen worden indien mogelijk nog dezelfde dag verstuurd, zo niet de eerstvolgende werkdag.

    De levertijd kan verschillen naargelang:

    • in welke winkel het artikel in stock is en of de bestelling moet samengesteld worden met artikels uit verschillende winkels
    • op welke dag en welk uur je een bestelling plaatst

    Hieronder een indicatieve levertijd in België voor de meest voorkomende situaties:

     

    Besteldag: Verzending: Levering vanaf:
    Maandag Dinsdag Woensdag
    Dinsdag Dinsdag of woensdag Woensdag
    Woensdag Woensdag of donderdag Donderdag
    Donderdag Donderdag of vrijdag Vrijdag
    Vrijdag Vrijdag of zaterdag Maandag
    Zaterdag Dinsdag Woensdag
    Zondag Dinsdag Woensdag

     

    Als je kiest voor ophaling in een Vijgeblad winkel kan je in sommige gevallen nog dezelfde dag al je bestelling ophalen. Je krijgt een mailtje als je bestelling klaar ligt in de winkel die je gekozen hebt.

  • Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?

    We houden je graag op de hoogte via e-mail.

    • Je ontvangt een orderbevestiging als je bestelling correct is geregistreerd.
    • Je ontvangt een verzendbevestiging als je bestelling verstuurd is.

    Je kunt je bestelling ook volgen via jouw account. Daarvoor moet je ingelogd zijn met het e-mailadres en paswoord dat je eerder opgaf. In ‘Mijn account’ zie je onder ‘Mijn bestellingen’ de details van je openstaande en recente orders.

    Bestelstatus ‘Bezig met verwerken’

    • Vijgeblad maakt je bestelling klaar

    Bestelstatus blijft ‘Bezig met verwerken’, ook al is de verwachte leverdatum overschreden.

    • Je ontvangt een e-mailbericht met een nieuwe leverdatum.
    • Als je niet kan of wil wachten, kun je kosteloos annuleren.

    Bestelstatus ‘Verzonden’

    • Je bestelling is overgedragen aan de verzendfirma en is op weg.
  • Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

    Thuis, op je werk of op een ander adres

    Standaard is je factuuradres hetzelfde als je bezorgadres. Maar natuurlijk kan je ook je bestelling laten bezorgen op je werk, bij vrienden of bij familie. Geef dan in de eerste stap van het bestelproces het adres van je werk, vriend(in) of familie in. In de tweede stap van het bestelproces kies je de betaalmethode en vink je daaronder “Factuur- en verzendadres zijn hetzelfde” uit. Vul dan je eigen factuuradres in. We zorgen er dan voor dat je bestelling op het juiste bezorgadres terecht komt.

    Bij een afhaalpunt

    Laat je bestelling  bezorgen in een Vijgeblad winkel, in een Bpost kantoor of een Bpost pakketautomaat in jou buurt. Kies in het eerste venster van het bestelproces bij verzendmethodes “BPost pakketautomaat of afhaalpunt” en klik op “Selecteer een servicepunt”. Geef een gemeente of postcode in en selecteer een afhaalpunt of pakketautomaat. We zorgen er dan voor dat je bestelling op het afhaalpunt van je keuze bezorgd wordt.

    Na het invullen van je adresgegevens zie je uit welke opties je kunt kiezen. Hieronder vind je ze op een rijtje:

    Bezorgservice Voorwaarden Bezorgmoment Kosten
    Ophaling in een Vijgeblad winkel Geen voorwaarden Dinsdag tot zaterdag Gratis
    Thuis of op het werk. Geen voorwaarden Maandag tot vrijdag Gratis vanaf €50
    Afhalen bij een Bpost kantoor of pakketautomaat Geen voorwaarden Maandag tot zaterdag Gratis vanaf €50

  • Kan ik zelf kiezen wanneer mijn pakket geleverd wordt?

    Het is helaas nog niet mogelijk om de bezorgtijd van je levering zelf te bepalen. Maar als je liever hebt dat we jouw bestelling niet direct opsturen contacteer dan de klantendienst.

  • Wat als ik niet thuis was op het moment van de levering?

    België en Luxemburg (Bpost)

    Als je niet thuis was op het moment van de levering, ligt er een briefje van de postbode in je brievenbus. Je kan dan je zending alsnog ontvangen op 2 manieren:

    • Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen in het postkantoor of postpunt dat vermeld staat op het briefje.
    • Je kan een tweede leveringspoging aanvragen. Dit doe je via de klantendienst van Bpost op het nummer 02 201 23 45.
  • Haal je liever je bestelling af in een Vijgeblad winkel?

    • Je krijgt een mail als je pakket klaar ligt in de door jouw gekozen winkel.
    • Bij het ophalen van je pakketje wordt je identiteitskaart gevraagd. Je pakketje kan natuurlijk ook door iemand anders worden opgehaald. De gegevens van zijn of haar identiteitskaart worden dan genoteerd.
    • Als het pakket niet binnen 14 dagen wordt opgehaald dan worden de artikelen terug in de winkelvoorraad opgenomen. Voor die tijd ontvang je twee keer een herinnering per e-mail.

    Alle Vijgeblad winkels

  • Laat je je bestelling bij een Bpost pakketautomaat bezorgen?

    • Je krijgt een mail als je pakket klaarligt op het afhaalpunt.
    • Als het pakket niet binnen 14 dagen wordt opgehaald dan wordt het automatisch teruggestuurd. Voor die tijd ontvang je twee keer een herinnering per e-mail.
  • Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen. Wat nu?

    Wellicht is de verzendbevestiging tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Controleer je spam-filter-instellingen en pas deze indien nodig aan.

    Mocht je toch nog problemen ondervinden, dan kan je onze klantendienst contacteren via het contactformulier of op het nummer +32 (0)9 3355003 (van dinsdag tot zaterdag van 9u30-12u / 13u30-18u).

Terug naar overzicht