Veelgestelde vragen
Online bestellen bij Vijgeblad is heel gemakkelijk en snel. Kom je tijdens het surfen een leuk lingeriesetje of een toffe beha tegen, maar heb je geen tijd om naar een Vijgeblad winkel te gaan? Geen probleem, bestel gewoon online! Wie weet kan je de volgende dag al genieten van jouw aankoop!
Over bestellen
-
Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig in de Vijgeblad webshop?
Ja. Door gebruik te maken van de modernste SSL-versleuteling garanderen wij een optimale bescherming van jouw persoonsgegevens. Daarnaast lopen alle verrichtingen via onze externe partner MultiSafepay, een van de pioniers op het gebied van veilig online betalen. Niemand, ook Vijgeblad niet, krijgt jouw kaartnummer te zien.
-
Is er een bepaald minimum aankoopbedrag vereist?
Neen.
-
Hoe bepaal ik mijn maat?
Op elke artikelpagina vind je een matentabel met uitleg hoe je best je eigen maat bepaalt. Blijkt de beha achteraf toch niet goed te zitten? Geen probleem, je kan omruilen (mits beschikbare voorraad) of retourneren.
Heb je de laatste 6 maanden een beha gekocht die goed past, kijk dan welke maat het is. Opgelet, bij Vijgeblad werken we met Europese maten (EU).
Is er een Vijgeblad winkel in de buurt? Stap dan eens binnen om vrijblijvend je maat te laten bepalen door onze ervaren lingerie stylistes.
-
Heb ik een account nodig om te bestellen?
Neen. Je hoeft je niet te registeren om een online bestelling te plaatsen.
We hebben dan wel nog altijd jouw e-mailadres, telefoonnummer, verzend- en factuuradres nodig om je bestelling te kunnen verwerken. Deze gegevens zullen nadien niet bewaard worden. Bij een volgende bestelling, moet je dit formulier dus altijd opnieuw invullen.
Voordelen account?
- Je persoonlijke gegevens worden op een veilige manier bewaard.
- De volgende keer gaat bestellen veel sneller, want het volstaat het om je e-mailadres en paswoord in te geven.
- Je kan meerdere verzendadressen ingeven.
- Je kan ook je openstaande bestellingen opvolgen.
- En je kan gemakkelijk een bestelling opnieuw plaatsen.
-
Hoe maak ik als nieuwe klant een account aan?
Je kan een account aanmaken op 2 manieren:
Om je bestelling correct te kunnen verwerken hebben we een aantal persoonlijke gegevens nodig. Deze gegevens worden alleen door Vijgeblad gebruikt en niet doorgegeven aan derden. Je hoeft ze maar één keer in te vullen. Wil je later nog eens bestellen, dan hoef je alleen jouw e-mailadres en paswoord in te geven.
- Bovenaan onze website klik je rechtsboven in de zwarte balk op “Inloggen”. Waarna je jezelf kunt registreren als nieuwe klant door net onder “Login” op de link “Registreer je hier” te klikken.
- Op de volgende pagina geef je dan jouw naam, geboortedatum, e-mailadres en een paswoord in.
- Daarna klik je terug rechtsboven in de zwarte balk op “Inloggen” en log je in met jouw nieuw e-mailadres en paswoord.
- Vul op jouw accountpagina je standaard factuuradres en leveringsadres in door op 'adres bewerken' te klikken.
- Nadat je afgerekend hebt en de betaling uitgevoerd hebt op de beveiligde pagina van onze betalingsprovider MultiSafepay krijg je een bedankingsscherm.
- Om een account aan te maken klik je dan op de groene knop “Account aanmaken”.
- Op de volgende pagina kun je dan een paswoord kiezen.
- Je hoeft je verzendadres en factuuradres dan niet meer in te geven.
- Daarna klik je rechtsboven in de zwarte balk van onze website op “Inloggen” en geef je jouw e-mailadres en paswoord in om naar je accountpagina te gaan.
-
Hoe plaats ik een online bestelling?
Maak jouw keuze uit de collectie
Om jouw zoektocht zo aangenaam en efficiënt mogelijk te maken, raden we je aan om op de collectiepagina’s gebruik te maken van onze filters. Voor lingerie kan je in het hoofdmenu bovenaan of in de linkerkolom in de eerste plaats kiezen voor bh’s, slips of een merk. Daarna kan je jouw keuze verfijnen met de filters aan de bovenkant van de pagina. In het voorbeeld doorlopen we het bestelproces van een bh. Voor slips en accessoires is dit gelijklopend.
Productpagina
Als je doorklikt op een beha, kom je op de artikelpagina terecht. Op deze pagina vind je extra foto’s en informatie over deze beha. Als je beslist om de bh aan te kopen, kies je eerst de gewenste kleur, jouw omtrekmaat en cupmaat, daarna klik je op de knop “Aan winkeltas toevoegen”.
Kleuren en maten die momenteel niet in voorraad zijn staan grijs en doorstreept. Die kan je op dit moment niet direct online kopen. Als je op een maat die niet in voorraad is klikt verandert de bestelknop in een knop om informatie aan te vragen. Je kunt via een bericht vragen om op de hoogte gebracht te worden als het product terug in voorraad is of om een nabestelling te plaatsen.
Als je een kleur en maat geselecteerd hebt kun je onder de bestelknop zien in welke winkels jouw gekozen maat op dat moment beschikbaar is. De winkelvoorraad wordt in real-time getoond.
Winkeltas
Als je een artikel in je winkeltas plaatst verschijnt er rechtsboven een melding dat het artikel aan je winkeltas toegevoegd is. Het door jou gekozen product bevindt zich nu in je winkeltas. Op het winkeltas icoontje rechtsboven in de grijze balk staat er nu een rood bolletje met het aantal producten in je winkeltas.
Je kunt de korte inhoud van je winkeltas bekijken en aanpassen door op het winkeltas icoontje rechtsboven te klikken. Hier kun je het aantal producten aanpassen of het artikel verwijderen uit de winkeltas.
Je kunt ook doorklikken naar de kassa om af te rekenen of naar de winkeltaspagina om je bestelling in detail te bekijken en aan te passen.
Wil je weten wat de verzendkosten zullen zijn? Kies dan op de winkeltaspagina jouw land, tik je postcode in en kies een verzendmethode.
Als je een Vijgeblad lingeriebon, een waardebon of een online actiecode hebt kun je die op de winkeltaspagina ingeven en verrekenen door na ingave van de code op “Code toepassen” te klikken.
Kassa/afrekenen
Ben je een bestaande klant op de webshop en heb je eerder je gegevens bewaard? Log dan eerst in via “Inloggen” in de zwarte balk bovenaan en vul je e-mailadres en paswoord in.
Ben je klaar om het bestelproces te starten? Klik dan op de winkeltaspagina op de groene knop “Doorgaan naar kassa”.
Het bestelproces bestaat uit 2 stappen:
- Verzending
- Controleer en betaal
1. Verzending: bezorgadres
Hier vul je jouw contactinformatie in zodat we je kunnen informeren over jouw bestelling. Geef je e-mailadres, telefoonnummer en bezorgadres in. Je kunt ook jouw firmanaam en BTW-nummer ingeven als je een factuur voor je bedrijf wenst.
1. Verzending: verzendmethode kiezen
Hier kies je de gewenste verzendmethode. Wens je meer informatie over de verschillende leveringsmethodes, neem dan een kijkje op de pagina over verzenden.
2. Controleer en betaal: Betaalmethode
Hier vragen we je om een betaalmethode de selecteren. Heb je graag meer info over elke betaalwijze? Surf naar de pagina Online betalen.
Als je facturatieadres hetzelfde is hoef je niet opnieuw jouw adres in te tikken. Anders klik je het vinkje uit en geef je het facturatieadres in.
Vink aan dat je akkoord gaat met de verkoopsvoorwaarden en klik op de groene knop “Plaats bestelling”.
2. Controleer en betaal: Betalen & bedankbericht
Naargelang de gekozen betaalmethode zal je doorgestuurd worden naar een beveiligde pagina van onze online betalingprovider MultiSafepay om de betaling uit te voeren. Alle informatie in verband met online betalen, vind je op de pagina Online betalen.
Als je betaling correct is uitgevoerd, word je teruggestuurd naar onze website en krijg een bedankbericht.
Zit je bh toch niet goed? Geen probleem, je kan altijd omruilen of retourneren.
-
Hoe weet ik of Vijgeblad mijn bestelling goed ontvangen heeft?
Als je bestelling goed geregistreerd werd dan ontvang je direct na de bestelling een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij de bestelling.
Heb je geen mailtje ontvangen? Controleer dan eerst je spamfolder of prullenmand van je mailbox. Vind je de bevestigingsmail daar terug, controleer je spam-filter-instellingen en pas ze aan zodat toekomstige berichten niet verloren gaan.
Heb je geen bericht ontvangen contacteer dan onze klantendienst via het contactformulier of op het nummer +32 (0)9 33 55 003 (van dinsdag tot zaterdag van 9u30 tot 12u en van 13u30 tot 18u)
-
Kan ik mijn bestelling in de webshop online annuleren?
Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle stappen van het bestelproces doorlopen hebt en een orderbevestiging ontvangen hebt via e-mail. Wens je ze nadien toch te annuleren, dan kan je dat niet zelf. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice zodat wij jouw bestelling kunnen annuleren.