Over verzenden

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Alle artikels die we via onze webshop aanbieden zijn in voorraad in onze winkels. Alle bestellingen worden indien mogelijk nog dezelfde dag verstuurd, zo niet de eerstvolgende werkdag.

De levertijd kan verschillen naargelang:

  • in welke winkel het artikel in stock is en of de bestelling moet samengesteld worden met artikels uit verschillende winkels
  • op welke dag en welk uur je een bestelling plaatst

Hieronder een indicatieve levertijd in België voor de meest voorkomende situaties:

Besteldag: Verzending: Levering vanaf:
Maandag Dinsdag Woensdag
Dinsdag Dinsdag of woensdag Woensdag
Woensdag Woensdag of donderdag Donderdag
Donderdag Donderdag of vrijdag Vrijdag
Vrijdag Vrijdag of zaterdag Maandag
Zaterdag Zaterdag of dinsdag Maandag
Zondag Dinsdag Woensdag

 

Als je kiest voor ophaling in een Vijgeblad winkel kan je in sommige gevallen nog dezelfde dag al je bestelling ophalen. Je krijgt een mailtje als je bestelling klaar ligt in de winkel die je gekozen hebt.


 

Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?

We houden je graag op de hoogte via e-mail.

  • Je ontvangt een orderbevestiging als je bestelling correct is geregistreerd.
  • Je ontvangt een verzendbevestiging als je bestelling verstuurd is.

Je kunt je bestelling ook volgen via jouw account. Daarvoor moet je ingelogd zijn met het e-mailadres en paswoord dat je eerder opgaf. In 'Mijn account' zie je onder ‘Mijn bestellingen’ de details van je openstaande en recente orders.

Bestelstatus ‘Bezig met verwerken’

  • Vijgeblad maakt je bestelling klaar

Bestelstatus blijft ‘Bezig met verwerken’, ook al is de verwachte leverdatum overschreden.

  • Je ontvangt een e-mailbericht met een nieuwe leverdatum.
  • Als je niet kan of wil wachten, kun je kosteloos annuleren.

Bestelstatus ‘Verzonden’

  • Je bestelling is overgedragen aan de verzendfirma en is op weg.

 

Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

Thuis, op je werk of op een ander adres

Standaard wordt je bestelling op je factuuradres geleverd. Natuurlijk kan je ook jouw bestelling laten bezorgen op je werk, bij vrienden of bij familie. Vink dan onder je factuuradres 'Naar een ander adres verzenden' aan en vul dan daaronder een andere bestemming in. We zorgen er dan voor dat je bestelling op de juiste adres terecht komt.

Bij een afhaalpunt

Laat je bestelling  bezorgen in een Vijgeblad winkel, in een Bpost kantoor of een Bpost pakketautomaat in jou buurt. Voeg dan bij afrekenen onder leverwijze een afhaalpunt toe. We zorgen er dan voor dat je bestelling op het afhaalpunt van je keuze bezorgd wordt.

Na het invullen van je adresgegevens zie je uit welke opties je kunt kiezen. Hieronder vind je ze op een rijtje:

Bezorgservice Voorwaarden Bezorgmoment Kosten
Ophaling in een Vijgeblad winkel Geen voorwaarden Dinsdag tot zaterdag Gratis
Bezorging door Bpost Geen voorwaarden Maandag tot vrijdag Gratis
Afhalen bij een Bpost kantoor of pakketautomaat Geen voorwaarden Maandag tot zaterdag Gratis

 

Kan ik zelf kiezen wanneer mijn pakket geleverd wordt?

Het is helaas nog niet mogelijk om de bezorgtijd van je levering zelf te bepalen.


 

Wat als ik niet thuis was op het moment van de levering?

België en Luxemburg (Bpost)

Als je niet thuis was op het moment van de levering, ligt er een briefje van de postbode in je brievenbus. Je kan dan je zending alsnog ontvangen op 2 manieren:

  • Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen in het postkantoor of postpunt dat vermeld staat op het briefje.
  • Je kan een tweede leveringspoging aanvragen. Dit doe je via de klantendienst van Bpost op het nummer 02 201 23 45.

 

Haal je liever je bestelling af in een Vijgeblad winkel?

  • Je krijgt een mail als je pakket klaar ligt in de door jouw gekozen winkel.
  • Bij het ophalen van je pakketje wordt je identiteitskaart gevraagd. Je pakketje kan natuurlijk ook door iemand anders worden opgehaald. De gegevens van zijn of haar identiteitskaart worden dan genoteerd.
  • Als het pakket niet binnen 14 dagen wordt opgehaald dan worden de artikelen terug in de winkelvoorraad opgenomen. Voor die tijd ontvang je twee keer een herinnering per e-mail.

Alle Vijgeblad winkels


 

Laat je je bestelling bij een Bpost pakketautomaat bezorgen?

  • Je krijgt een mail als je pakket klaarligt op het afhaalpunt.
  • Als het pakket niet binnen 14 dagen wordt opgehaald dan wordt het automatisch teruggestuurd. Voor die tijd ontvang je twee keer een herinnering per e-mail.

Zoek nu een afhaalpunt in de buurt


 

Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen. Wat nu?

Wellicht is de verzendbevestiging tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Controleer je spam-filter-instellingen en pas deze indien nodig aan.

Mocht je toch nog problemen ondervinden, dan kan je onze klantendienst contacteren via het contactformulier of op het nummer 09 33 55 003 (van dinsdag tot zaterdag van 9.30-12.00 / 13.30-18.00 uur).

Blijf op de hoogte

Win een lingeriesetje ter waarde van €125

Weet altijd alles eerst over de nieuwe lingerietrends en al onze acties. Schrijf je nu in voor de Vijgeblad nieuwsbrief en maak kans op een lingeriesetje ter waarde van 125 euro!

Win een lingeriesetje ter waarde van €125

Weet altijd alles eerst over de nieuwe lingerietrends en al onze acties. Schrijf je nu in voor de Vijgeblad nieuwsbrief en maak kans op een lingeriesetje ter waarde van 125 euro!

Inschrijven