Over online betalen

Is mijn betaling veilig?

Ogone logo

Betalen op Vijgeblad.be is gegarandeerd 100% veilig.

Voor veilige online betalingen werken we samen met het Belgische bedrijf Ogone Payment Services, de marktleider op gebied van online betalen. Ogone garandeert je een 100% veilige afhandeling.

Nadat je de 4 stappen van het bestelproces doorlopen hebt en op “Naar betalen” klikt, word je doorverwezen naar een beveiligde https pagina van Ogone. De transactie gebeurt altijd via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen jou en Ogone. Noch Vijgeblad noch iemand anders krijgt jouw kaartnummer of andere informatie te zien.

Ogone controleert de geldigheid van je kaart, kaartnummer en toegangsrechten van je kredietkaart en laat Vijgeblad weten wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden.

Online betalen is ook heel eenvoudig. Lukt het toch niet? Contacteer dan de klantendienst.


 

Hoe kan ik online betalen?

De betaling voor elke online bestelling - ongeacht de leveringsmethode - gebeurt vooraf. Ook bij afhaling van het pakket in een Vijgeblad winkel dient de online bestelling op voorhand betaald te worden. Nadat wij de betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verwerkt en verstuurd of klaargelegd voor ophaling in één van onze winkels.

Met deze betaalmiddelen kun je op Vijgeblad.be 100% veilig betalen:

Betaalwijze Betaalkosten
Bancontact/Mister Cash Gratis
Creditcard (VISA, Mastercard, American Express) Gratis
PC Banking (KBC Online/Belfius Direct Net/ING Homepay) Gratis
PayPal Gratis
Vijgeblad lingeriebon, waardebon of tegoedbon Gratis
IDEAL (voor klanten uit Nederland) Gratis

 

Betaling met je Bancontact of Maestro debetkaart

Bancontact en Maestro logo

Je kan eenvoudig betalen via Bancontact en Mister Cash. Deze betaaloptie is gratis. De betaling gebeurt onmiddellijk. Je kan kiezen om je betaling uit te voeren met je Bancontactkaart (met een kaartlezer) of via de Bancontact-app.

 

Betaling met kredietkaart: Visa, MasterCard of American Express

Creditcard logo's

Je kan direct en eenvoudig betalen per kredietkaart. Deze betaaloptie is gratis. Wij aanvaarden Eurocard/Mastercard, Visa en American Express. Als je met kredietkaart betaalt dan wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Zo gaan we na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon.

De verificatiecode bij Visa of MasterCard, vind je op de keerzijde van je kaart. Daar staat, in het veld van je handtekening, een code met 3 cijfers. Ofwel na je volledige rekeningnummer, ofwel na de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Op een American Express kaart vind je de verificatiecode bovenaan je rekeningnummer op de voorkant van je kaart. De verificatiecode bestaat uit 4 cijfers.

 

Betaling rechtstreeks via KBC online, Belfius online of ING online

KBC logo    Belfius logo    ING logo

Als je een rekening hebt bij KBC, Belfius of ING dan kan je rechtstreeks via online banking jouw bestelling betalen. Als je voor deze betaalmethode kiest dan zal je onmiddellijk doorverwezen worden naar de vertrouwde en veilige betaalomgeving van jouw bank om de betaling uit te voeren. Deze betaaloptie is gratis.

 

Betaling met PayPal

PayPal logo

Als je een PayPal account hebt kan je deze betaalmethode gebruiken. Hiervoor heb je geen kaartlezer nodig. Met je bij PayPal geregistreerde e-mailadres en wachtwoord kan je de betaling snel en gemakkelijk uitvoeren. Deze betaaloptie is gratis.

 

Betaling met een Vijgeblad lingeriebon, waardebon of tegoedbon

Je kunt je betaling gedeeltelijk of volledig met een fysieke Vijgeblad lingeriebon, waardebon of tegoedbon uitvoeren.

Ben je in het bezit van een geldige Vijgeblad lingeriebon, waardebon of tegoedbon, dan voeg je het bonnummer en de pincode toe links onderaan in de Winkeltas. Het bedrag op de bon wordt dan in mindering gebracht van het te betalen totaalbedrag. Betalen met een Vijgeblad bon is gratis.

  • Lingeriebon/cadeaucheque: het bonnummer en de pincode vind je net onder de barcode op je bon. Het bonnummer bestaat uit 13 cijfers beginnend met 9999 en de pincode uit 8 cijfers. Gelieve deze precies zoals vermeld op je bon in te tikken.
  • Waardebon: het bonnummer en de pincode vind je net onder de barcode op je bon. Het bonnummer bestaat uit 13 cijfers beginnend met 9999 en de pincode uit een cijfer en lettercombinatie van 8 tekens. Gelieve deze precies zoals vermeld op je bon in te tikken.
  • Tegoedbon: het bonnummer en de pincode vind je net onder het bedrag op je bon. Het bonnummer bestaat uit 6 cijfers en de pincode uit een cijfer en lettercombinatie van 8 tekens. Gelieve deze precies zoals vermeld op je bon in te tikken.

 

Betaling met iDEAL

iDEAL logo

Heb je een Nederlandse debetkaart, dan kies je best voor IDEAL. Kies je bank in het keuzemenu. Als je nadien onderaan op 'Naar betalen' klikt, word je doorverwezen naar een specifieke pagina voor jouw bank en kaarttype. Deze betaaloptie is gratis.


 

Wat moet ik doen als mijn betaling wordt geweigerd?

Indien jouw betaling wordt geweigerd, raden wij je aan om het nog een keer te proberen. Je kan ook een andere betaalmethode kiezen. Blijft het probleem zich voordoen, dan kun je best contact opnemen met je bank of onze klantendienst.


 

Wanneer word ik terugbetaald?

Zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben betalen we je terug. Je krijgt dan een e-mail ter bevestiging. Meestal binnen vijf werkdagen nadat je geretourneerd hebt.

We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf betaald hebt.

Heb je helemaal of gedeeltelijk betaald met een Vijgeblad lingeriebon, waardebon of tegoedbon? Dan bezorgen we je een nieuwe tegoedbon ter waarde van het per bon ingewisselde bedrag.


 

Hoe werkt het als ik iets geruild heb en moet bijbetalen?

Als je een goedkoper artikel inruilt voor een duurder product dan moet je natuurlijk bijbetalen.  We sturen je daarvoor een mail met een link naar de betaalpagina waar je het bedrag dat je moet bijbetalen kan overmaken. Zodra de artikelen die je wilt ruilen en je bijbetaling binnen zijn, verzenden we de volgende werkdag je nieuwe producten.


 

Hoe betaal ik met een actiecode?

Voor online acties en kortingen werken we met actiecodes. In de winkeltas voeg je een actiecode toe. Als de actiecode van toepassing is, wordt deze verrekend op je totaalbedrag in de winkeltas.

Waar geef ik een actiecode in?

Klik eerst op je winkeltas in de rechterbovenhoek van onze website. Links onderaan zie je dan 'actiecode' staan. In het veld daaronder geef je de actiecode in en nadien klik je op 'Actiecode gebruiken'. De verrekening wordt meteen toegepast in je winkeltas.


 

Hoe kan ik als bedrijf een factuur ontvangen?

Er wordt altijd een factuur afgeprint en in de doos gestoken ook als je geen bedrijf bent. Je ontvangt de factuur dus bij levering. Wens je dat het BTW-nummer van je bedrijf vermeld staat op je factuur, vergeet dan zeker niet bij  “Factuurgegevens” je bedrijfsnaam en BTW-nummer te vermelden.

Blijf op de hoogte

Win een lingeriesetje ter waarde van €125

Weet altijd alles eerst over de nieuwe lingerietrends en al onze acties. Schrijf je nu in voor de Vijgeblad nieuwsbrief en maak kans op een lingeriesetje ter waarde van 125 euro!

Win een lingeriesetje ter waarde van €125

Weet altijd alles eerst over de nieuwe lingerietrends en al onze acties. Schrijf je nu in voor de Vijgeblad nieuwsbrief en maak kans op een lingeriesetje ter waarde van 125 euro!

Inschrijven