Over bestellen

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig in de Vijgeblad webshop?

Ja. Door gebruik te maken van de modernste SSL-versleuteling garanderen wij een optimale bescherming van jouw persoonsgegevens. Daarnaast lopen alle verrichtingen via onze externe partner Ogone Payment Services / Ingenico, de marktleider op het gebied van veilig online betalen. Niemand, ook Vijgeblad niet, krijgt jouw kaartnummer te zien.


 

Is er een bepaald minimum aankoopbedrag vereist?

Neen.


 

Hoe bepaal ik mijn maat?

Op elke artikelpagina vind je een matentabel met uitleg hoe je best je eigen maat bepaalt. Blijkt de beha achteraf toch niet goed te zitten? Geen probleem, je kan omruilen (mits beschikbare voorraad) of retourneren.

Heb je de laatste 6 maanden een beha gekocht die je goed zit, kijk dan welke maat het is. Opgelet, bij Vijgeblad werken we met Europese maten (EU).

Is er een Vijgeblad winkel in de buurt? Stap dan eens binnen om vrijblijvend je maat te laten bepalen door onze ervaren lingerie stylistes.


 

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Neen. Je hoeft je niet te registeren om een online bestelling te plaatsen. In stap 1 van het bestelproces, onderaan het factuuradres, kan je als nieuwe klant aanduiden dat je een account voor later gebruik wil. Kies je ervoor om geen account aan te maken, dan kies je voor een gastaccount en hoef je geen persoonlijk wachtwoord in te stellen.

We hebben wel nog altijd jouw e-mailadres, telefoonnummer en factuuradres nodig om je bestelling te kunnen verwerken. Je kan ook aanduiden of je op de hoogte wenst gehouden te worden van onze klantvoordelen en je kan jouw firmanaam invullen. Deze gegevens zullen nadien niet bewaard worden. Bij een volgende bestelling, moet je dit formulier dus altijd opnieuw in te vullen.

Voordelen account?

  • Je persoonlijke gegevens worden op een veilige manier bewaard.
  • De volgende keer gaat bestellen veel sneller, want het volstaat het om je e-mailadres en paswoord in te geven.
  • Je kan meerdere verzendadressen ingeven.
  • Je kan ook je openstaande bestellingen opvolgen.
  • En je kan gemakkelijk een bestelling opnieuw plaatsen.

 

Hoe maak ik als nieuwe klant een account aan?

Je kan een account aanmaken op 2 manieren:

Om je bestelling correct te kunnen verwerken hebben we een aantal persoonlijke gegevens nodig. Deze gegevens worden alleen door Vijgeblad gebruikt en niet doorgegeven worden aan derden. Je hoeft ze maar één keer in te vullen. Wil je later nog eens bestellen, dan hoef je alleen jouw e-mailadres en paswoord in te geven.

Vóór het bestellen:

  1. Bovenaan onze website klik je rechtsboven in de zwarte balk op "Inloggen", waarna je je kan registreren als nieuwe klant door op de knop "Account aanmaken" te klikken.
  2. Op de volgende pagina geef je jouw naam, e-mailadres en paswoord in.
  3. Daarna klik je terug rechtsboven in de zwarte balk op "Inloggen" en log je in met jouw nieuw e-mailadres en paswoord.
  4. Vul op jouw accountpagina je standaard factuuradres en leveringsadres in door op 'adres bewerken' te klikken.

Tijdens het bestellen:

  1. Heb je al je favoriete items in je winkelmandje geplaatst, klik dan eerst rechtsboven in de zwarte balk op "Winkeltas" en in de Winkeltas op "Ga door naar afrekenen".
  2. Onder "1. Factuuradres" vul je jouw persoonlijke gegevens in. Deze hebben we nodig om je bestelling correct te kunnen verwerken. Via je e-mailadres houden we je op de hoogte van je bestelling. Enkel als er problemen zijn met jouw bestelling gebruiken we eventueel jouw telefoonnummer.
  3. Onderaan je factuuradres kan je onder 'Maak een account aan voor later gebruik' een wachtwoord instellen, om je klantgegevens te beveiligen en je account compleet te maken.
  4. Je kan ook aanduiden dat je factuuradres hetzelfde is als je leveringsadres.
  5. Je kan hier ook je firmanaam en BTW-nummer invullen als je een zakelijke klant bent.

 

Hoe plaats ik een online bestelling?

Maak jouw keuze uit de collectie

Om jouw zoektocht zo aangenaam en efficiënt mogelijk te maken, raden we je aan om gebruik te maken van onze filters. Voor lingerie kan je in de eerste plaats kiezen voor beha's, slips of accessoires. Ben je eerder op zoek naar een panty's of een wasproduct, dan filter je best meteen op accessoires. Daarna kan je jouw keuze verfijnen met de filters aan de bovenkant van de pagina. In het voorbeeld doorlopen we het bestelproces van een beha. Voor slips en accessoires is dit gelijklopend.

Artikelpagina

Als je doorklikt op een beha, kom je op de artikelpagina terecht. Op deze pagina vind je extra foto’s en informatie over deze beha. Als je beslist om de BH aan te kopen, kies je eerst je kleur, omtrekmaat en cupmaat, daarna klik je op de knop "In winkeltas".

Maten die momenteel niet in voorraad zijn staan grijs en doorstreept. Die kan je op dit moment niet online bestellen.

Alle artikelen die je in je winkeltas kunt plaatsen zijn in voorraad in één van onze winkels.

Winkeltas

Als je een artikel in je winkeltas plaatst ga je automatisch naar de Winkeltas pagina. De door jou gekozen beha bevindt zich nu in je winkeltas. Als je verder wil shoppen klik je linksboven onder de horizontale lijn op 'Winkel verder'. Via de hyperlinks onder de productfoto’s in je winkeltas kun je artikels bewerken of verwijderen. Als je een Vijgeblad Lingeriebon, waardebon, tegoedbon of een online actiecode hebt kan je die onderaan je winkeltas ingeven en verrekenen door daarna op "toepassen" te klikken. Wil je weten wat de verzendkosten zullen zijn kies dan onder je winkeltas jouw land en postcode in en klik op "Kostenopgave tonen". Om te zien wat het totaalbedrag van je bestelling is kies je onder jouw winkeltas de leveringswijze en klik je daarna op "Totaal bijwerken".

Veilig bestellen - Inloggen

Ben je klaar om de bestelproces te starten? Klik dan rechtsboven onder Veilig Bestellen op de rode knop "Ga door naar afrekenen". Ben je een bestaande klant? Klik dan op "Klik hier om in te loggen" en vul dan je e-mailadres en paswoord in. Ben je een nieuwe klant? Dan kan je bestellen via een nieuw persoonlijk account of via een gastaccount.

Het bestelproces bestaat uit 5 stappen:

  1. Factuur- en leveradres
  2. Leveringswijze
  3. Betaalmethode
  4. Nakijken bestelling
  5. Betalen

Veilig bestellen - 1. Factuur- en leveradres

Hier vul je jouw contactinformatie in zodat we je kunnen informeren over jouw bestelling. Geef je factuuradres in. Je kunt ook jouw firmanaam en BTW-nummer ingeven als je een factuur voor je bedrijf wenst. Daaronder kies je of de levering op hetzelfde adres moet gebeuren of op een adres. Als je kiest voor een ander adres kan je dat daaronder ingeven. Tot slot kun je jouw persoonlijke gegevens bewaren door een wachtwoord in te geven en op die manier een account aanmaken.

Veilig bestellen - 2. Leveringswijze

Hier kies je de gewenste leveringsmethode. Wens je meer informatie over de verschillende leveringsmethodes, neem dan een kijkje op de pagina over verzenden.

Veilig bestellen - 3. Betaalmethode

Hier vragen we je om een betaalmethode de selecteren. Heb je graag meer info over elke betaalwijze? Surf naar de pagina Online betalen.

Veilig bestellen - 4. Nakijken bestelling

Hierbij zie je een samenvatting van je bestelling. Indien je graag nog iets wil wijzigen kan dat nog altijd. Als alle gegevens correct zijn, klik dan op "Verstuur bestelling en betaal".

Veilig bestellen - 5. Betalen & bedankbericht

Naargelang de gekozen betaalmethode zal je doorgestuurd worden naar een beveiligde pagina om de betaling uit te voeren. Alle informatie in verband met online betalen, vind je op de pagina Online betalen.

Als je betaling correct is uitgevoerd, word je teruggestuurd naar onze website en krijg een bedankbericht.

Zit je beha toch niet goed? Geen probleem, je kan altijd omruilen of retourneren.


 

Hoe weet ik of Vijgeblad mijn bestelling goed ontvangen heeft?

Als je bestelling goed geregistreerd werd dan ontvang je direct na de bestelling een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij de bestelling.

Heb je geen mailtje ontvangen? Controleer dan eerst je spamfolder of prullenmand van je mailbox. Vind je de bevestigingsmail daar terug, controleer je spam-filter-instellingen en pas ze aan zodat toekomstige berichten niet verloren gaan.

Heb je geen bericht ontvangen contacteer dan onze klantendienst via het contactformulier of op het nummer 09 33 55 003 (van dinsdag tot zaterdag van 9.30 - 12.00 / 13.30 - 18.00 uur)


 

Kan ik mijn bestelling in de webshop online annuleren?

Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle 4 de stappen van het bestelproces doorlopen hebt en een orderbevestiging ontvangen hebt via e-mail. Wens je ze nadien toch te annuleren, dan kan je dat niet zelf. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice zodat wij jouw bestelling kunnen annuleren.

Blijf op de hoogte

Win een lingeriesetje ter waarde van €125

Weet altijd alles eerst over de nieuwe lingerietrends en al onze acties. Schrijf je nu in voor de Vijgeblad nieuwsbrief en maak kans op een lingeriesetje ter waarde van 125 euro!

Win een lingeriesetje ter waarde van €125

Weet altijd alles eerst over de nieuwe lingerietrends en al onze acties. Schrijf je nu in voor de Vijgeblad nieuwsbrief en maak kans op een lingeriesetje ter waarde van 125 euro!

Inschrijven